TEMA
|
KOMUNITI PRIHATIN
|
|
TAHUN
|
6 BAKAWALI
|
|
TAJUK
|
Dahulu dan Sekarang
|
|
MASA
|
9.30 – 10.30 pagi
|
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
3.5.2
|
Mencatat maklumat daripada pelbagai sumber dalam bentuk
grafik
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir
pengajaran, murid dapat:
i.
Mencatat 5 maklumat dalam peta pemikiran berdasarkan
petikan.
|
|
AKTIVITI
|
1.Murid melihat
gambar sekolah yang dipaparkan oleh guru.
2. Murid bersoal
jawab tentang gambar yang diberi.
3. Murid
membaca petikan secara kumpulan dengan sebutan dan intonasi yang betul.
4. Murid
menyatakan maklumat yang dibaca secara sumbang saran.
5. Murid diberi
penerangan tentang peta pemikiran i-THINK buih berganda.
6. Murid diberi
kertas sebak dan alat tulis untuk membina dan mencatat maklumat dalam peta
pemikiran.peta i-THINK buih berganda dalam kumpulan.
7. Murid
membentangkan hasil kerja kumpulan.
8. Murid
mencatat kata adjektif yang terdapat
dalam petikan di papan tulis.
9. Murid
menyanyikan lagu sekolah
10. Murid
merumuskan isi pelajaran.
Pemulihan
Murid mengisi
tempat kosong berdasarkan kata adjektif yang diberi.
Pengayaan
Murid mencatat
maklumat berdasarkan petikan dalam bentuk peta pemikiran i-THINK buih
berganda.
|
|
PENGISIAN KURIKULUM
|
Ilmu :
Sejarah
Nilai :
Bekerjasama, kesyukuran
EMK : TMK
KB :
Membanding beza
BCB :
Bacaan Mentalis
|
|
BAHAN BANTU BELAJAR
|
LCD, gambar,
power point, lirik lagu, audio, pembesar suara, kertas sebak dan alat tulis
|
|
PENILAIAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
|
Murid
dapat mencatat maklumat dalam bentuk peta pemikiran i-THINK buih berganda.
|
|
REFLEKSI
|
30 orang daripada 36 orang murid
telah mencapai objektif P&P.
Murid yang belum menguasai akan
diberi bimbingan.
Murid yang
telah menguasai akan diberi latihan pengayaan.
|
No comments:
Post a Comment